ВИХОВАННЯ КУЛЬТУРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК ПІД ЧАС СПОЖИВАННЯ ЇЖІ


Згідно "Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах", затвердженої наказом МОН і МОЗ України від 17.04.2006 р.:

   1.7. Вихователі, помічники вихователів, які беруть участь в організації харчування дітей, повинні бути ознайомлені з питаннями гігієнічного та естетичного виховання дітей. Починаючи з раннього віку дитини, необхідно приділяти увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок під час вживання їжі. За дитиною необхідно закріпити постійне місце за столом, при цьому розмір стола та стільця підбирається відповідно до зросту дитини.

   Перед кожним прийомом їжі стіл серверують згідно з меню. з двохрічного віку дітей привчають користуватись серветкою. На четвертому році життя навчають користуватись виделкою, а на п'ятому - негострим ножем.

   Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно і користуватись столовими приборами (згідно з вимогами навчальної програми). Руки необхідно мити безпосередньо перед тим, як дітей садять за обідні столи, і після приймання їжі. З чотирьохрічного віку дітей навчають чергувати у групі під час приймання їжі з використанням санітарного одягу (фартушки, косинки або ковпаки), сервірувати стіл і збирати використаний посуд.

В вихованні у дітей культурно гігієнічних навичок під час вживання їжі педагоги керуються вимогами освітніх програм, які реалізуються в закладі:

- з 2-х  років привчати дітей без примусу самостійно та акуратно, не поспішаючи їсти;

- брати їжу невеличкими порціями, добре її пережовувати;

- пережовувати їжу з закритим ротом, не розливати та не кришити на стіл, одяг, їсти над тарілкою;

- тримати ложку у правій руці (лівій, якщо дитина лівша), користуватись серветкою;

- дякувати, виходячи з-за столу, тихо підсувати стілець;

- з 3-х вчити користуватись виделкою, чайною ложкою для фруктів з компоту;

- слідкувати за поставою: на стільці сидіти повністю, з прямою спиною;

- вчити назви страв, які подаються, та знати їх користь для розвитку організму;

- допомагати помічнику вихователя під час сервірування столів, використовуючи санітарний одяг;

- вчити з’їдати всю страву, їсти й пити беззвучно;

- не заважати одноліткам під час їжі, не розмовляти;

- з 4-х років вчити користуватись ножем для розрізання ковбасних виробів, котлет, омлетів тощо;

- допомагати за потребою (передати тарілку з хлібом або серветки);

- з 5 років вчити намазувати вершкове масло на хліб, робити бутерброд з сиром твердим.

- вчити полоскати рот після їжі.