ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ ЗАХОДІВ ВИХОВНОГО ВПЛИВУ


ПОРЯДОК
застосування заходів виховного впливу в ЗДО № 130

 (затверджено наказом по ЗДО № 130 від 28.08.2023 № 38р)

1. Цей Порядок визначає процедуру застосування заходів виховного впливу в закладі освіти.

2. Заходи виховного впливу - заходи, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькування) та забезпечують корекцію їхньої поведінки, зокрема виправлення деструктивних реакцій та способів поведінки у міжособистісних стосунках.

3. Заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) в закладі освіти застосовуються з метою:

-         відновлення та нормалізації відносин між сторонами булінгу (цькування) після відповідного випадку;

-         недопущення повторення випадку булінгу (цькування) між сторонами булінгу (цькування);

-         загальної превенції випадків булінгу (цькування) у закладі освіти.

4. Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти, зокрема:

-         мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу;

-         критерії визначення співвідношення між запланованими та отриманими результатами заходів виховного впливу.

5. Моніторинг ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу (цькування) та необхідність їх коригування визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти на черговому засіданні.

6. Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними працівниками закладу освіти, фахівцями служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді із залученням необхідних фахівців із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги, в тому числі територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України та інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування).

7. Суб'єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти під час реалізації заходів виховного впливу діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.

8. Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів виховного впливу у групі, в якій  стався випадок булінгу (цькування), здійснюють у межах своїх посадових обов'язків практичний психолог закладу освіти, зокрема:

-         діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її динаміки;

-         розробку програми реабілітації для потерпілого (жертви) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;

-         розробку корекційної програми для кривдника (булера) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;

-         консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу;

-         розробку профілактичних заходів.

 

9. У разі відсутності практичного психолога в закладі освіти супровід застосування заходів виховного впливу у групі, в якій стався випадок булінгу (цькування), здійснюють працівники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.