ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ


 

 

                                 

Положення

 про здійснення моніторингу в закладі дошкільної освіти (яслах-садку) №130 «Казка» Запорізької міської   ради  

 

1.Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,  наказу МОН від 16.01.2020р. № 54 «Про порядок проведення моніторингу якості освіти».

1.2.Моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження тенденцій розвитку якості освіти у закладі дошкільної освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання відхилень від цілей.

1.3.Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів:

Систематичність та системність;

Доцільність;

Прозорості моніторингових процедур та відкритості;

Безпеки персональних даних;

Об’єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;

Відповідального ставлення до своєї діяльності суб’єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.

1.4. Об’єктами моніторингу можуть бути:

- знеособлена інформація про учасників освітнього процесу;

- освітні та управлінські процеси в ЗДО;

- різні види діяльності учасників освітнього процесу (освітня, виховна, організаційна, управлінська тощо);

- умови здійснення освітньої та управлінської діяльності (матеріально-технічної, санітарно-гігієнічної, нормативно-правової, кадрової, навчально-методичної та інше);

-результати запровадження освітніх змін, інновацій;

- стан організації освітнього процесу в ЗДО;

- результати навчання та виховання здобувачів освіти, формування їх компетентностей.

1.5. Моніторинг у закладі дошкільної освіти визначається доцільним та логічним об’єднанням різних видів контролю (тематичного, фронтальний, оперативний) та їх змісту. Під час планування моніторингу застосовується технологічний (підхід) прийом – розробляються циклограми, програми моніторингу, відповідно до методичних рекомендацій.

1.6. Моніторинг будується відповідно до визначених у ЗДО напрямів.

1.7. Моніторинг та контроль планується з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.

1.8. Моніторинг є методом та формою Контролю у відповідності до його форм

1.9. Результати Моніторингу та Контролю оприлюднюються у формі:

-аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;

-звіту керівника та загальних зборах (конференції) колективу;

-проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти – у Програмі розвитку;

-аналізу підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період – щорічне самооцінювання – у Плані роботи ЗДО на навчальний рік та літній період.

1.10. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації внутрішнього моніторингу якості дошкільної освіти у ЗДО:

1.10.1. Документи:

-Програма розвитку на 3-5 років;

-План роботи ЗДО на навчальний рік та літній період;

-План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;

-Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо;

-накази керівника.

1.10.2. Матеріали:

-проблемний (комплексний) аналіз;

-циклограма внутрішнього контролю ЗДО на навчальний рік;

-методика (методики) моніторингових досліджень за напрямками діяльності.

1.11.Моніторинг проводиться державною мовою, крім випадків, коли для досягнення цілей моніторингу  доцільним є його проведення англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу, мовою корінного народу або національної меншини України.

2.Моніторинг оцінювання здобувачів освіти

2.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх напрямів БКДО: особистість дитини, дитина в сернсорно-пізнавальному просторі, дитина в природному довкіллі, мовлення дитини, гра дитини, дитина в соціумі, дитина в світі мистецтва.

2.2. Очікувані результати визначено в освітній програмі, за якою (ими) організовано освітній процес у ЗДО.

2.3. Методика моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методики – затверджується  наказом, матеріали моніторингу зберігаються в групах ЗДО.

2.4. Періодичність проведення моніторингу –три рази на рік:

- на початку навчального року (вересень) – проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей;

в середині навчального року (січень) – з метою корекції освітнього процесу і психолого-педагогічного розвитку особистості дитини;

-у кінці навчального року (травень) – з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.

2.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основною для ухвалення управлінських рішень про ефективність освітнього процесу.

2.6. Моніторинг проводять вихователі, асистенти вихователів, спеціалісти –  музичний керівник, інструктор фізичного виховання, практичний психолог, керівник гуртка. За потреби діагностичні процедури може проводити вихователь-методист.

2.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівні педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують маршрут індивідуальної траєкторії розвитку дитини і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії.

2.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку. Аналітична довідка за результатами моніторингу вводиться до складу підсумкового аналізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради (травень).

3. Моніторинг оцінювання професійної діяльності педагога

3.1. Оцінювання професійної діяльності педагога відбувається під час атестаційного та між -атестаційного періоду.

3.2. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період, відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації, здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації.

3.2.1. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.

3.3. Оцінювання  професійної діяльності педагогів у між атестаційний період відбувається відповідно до річного плану роботи ЗДО на навчальний рік та літній період у процесі тематичного, підсумкового контролю.

3.3.1. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріали зберігаються у методичному кабінеті.

3.3.2. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.

3.3.3. Результатом оцінювання у між атестаційний період є побудова індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік.

3.4. Документи, які засвідчують проведення оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:

-План роботи ЗДО на навчальний рік та літній період;

-Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;

-Протоколи засідань педагогічної ради, атестаційної комісії;

-накази керівника.

- узагальнені результати самоосвіти педагога (перспективний педагогічний досвід, система роботи, звіт) тощо

4.Моніторинг оцінювання управлінської процесів ЗДО

4.1. Моніторинг оцінювання управлінської процесів в ЗДО проводиться для відстеження ефективності управлінських процесів за допомогою самооцінювання:

-щорічне комплексне самооцінювання з урахуванням завдань, визначених планом роботи ЗДО на навчальний рік та оздоровчий період або ж, у разі потреби, за всіма напрямами:

-освітнє середовище ЗДО;

-здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду;

-фахова діяльність педагогічних працівників ЗДО;

-напрями управлінської  діяльності: матеріально-технічна база закладу; оснащення групових приміщень, кабінетів сучасним обладнанням та меблями; дотримання вимог охорони праці та ОБЖД; використання джерел фінансування; робота з кадрами; здійснення системної роботи з питань виявлення запобігання булінгу; психологічна робота; партнерська взаємодія з батьками; створення умов для фізичного розвитку та здоров’я дітей; створення умов для якісного харчування; проведення санітарно-просвітницької роботи; медико-соціальні умови; санітарно-гігієнічний режим; умови інклюзивної освіти, тощо.

5. Процедура підготовки та проведення моніторингу

5.1.Моніторинг проводиться у такі етапи:

- планування та підготовка моніторингу (формулювання проблеми, що досліджується, визначення мети та завдань моніторингу; розрахунок і формування вибірки, оцінка її репрезентативності; визначення критеріїв і показників оцінювання результатів дослідження тощо);

- розробка Програми моніторингу;

- проведення дослідження;

- звіт та оброблення результатів дослідження;

- аналіз та інтерпретація результатів моніторингу;

- оприлюднення результатів моніторингу.

5.2. Методами досліджування під час моніторингу можуть бути:

- опитування (анкетування);

- тестування;

- спостереження освітнього процесу та освітньої діяльності в ЗДО;

- аналіз документації;

- аналіз статистичних даних, тощо.

Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників дослідження.

5.3. Для забезпечення участі в моніторингу учасників дослідження ініціатори моніторингу забезпечують:

-інформування учасників щодо термінів,  вимог проведення моніторингу;

-виконання учасниками дослідження завдань, розроблених згідно з Програмою;

- дотримання етичних правил поведінки під час проведення моніторингу;

- безпечність умов для всіх учасників дослідження під час його проведення.

5.4. Моніторинг може проводитися у формі:

-  безпосереднього  одержання інформації від учасників дослідження;

- опосередкованого  одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій або електронній формі);

-одержання  інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації).

5.5.Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.

6. Програма моніторингу

6.1. Програма внутрішнього моніторингу розробляється та затверджується керівником ЗДО.

6.3. У Програмі визначаються мета і завдання, суб’єкти моніторингу, учасники моніторингу, форми та методи, індикатори, умови (у тому числі місце проведення), процедури проведення відповідно моніторингу, порядок визначення результатів моніторингу, строки та форми узагальнення результатів моніторингу, а також оприлюднення результатів моніторингу.

6.4. До Програми додається графік проведення моніторингу.

6.5. Програма розробляється на основі науково обґрунтованої методології з урахуванням вікових особливостей учасників моніторингу.

6.6. Проведення моніторингу  іншою мовою, крім державної, має бути обґрунтовано в Програмі.